Tort"Tablou de primavara''








Blat:
6 oua,
6 linguri de apa,
6 linguri de zahar,
12 linguri de faina,
1 praf de copt.
Separam albusurile de galbenus.Albusurile impreuna cu apa se  bat spuma,se adauga zaharul pe rand si apoi galbenusurile.Cand s-a topit zaharul,renuntam la mixer si cu o lingura amestecam usor de jos in sus faina pusa pe rand cate o lingura si ptaful de copt.
Compozitia se pune in tava dreptungiulara tapetata cu hartie de copt.Coacem la foc mic 20-25 min.
Pentru acest tort am avut nevoie de 3 blaturi de acesta marime,doar ca fiecare dintre ele a fost diferit.Un blat a fost simplu,unul cu cacao,am inlocuit 2 linguri de faina cu 2 de cacao si la al treilea am inlocuit 3 linguri de faina cu 5 de nuca macinata.
Crema:
3 plicuri de budinca de vanilie,1 litru lapte,10 linguri zahar se fierb,se acopera apoi cu folie alimentara si se lasa la rece.Dupa racirea completa,se mixeaza bine apoi adaugam 300 ml frisca lichida si o mai batem pana devine spumoasa.
Punem pe platou prima foaie de blat pe care o insiropam cu 500 ml sirop din apa,zahar si aroma de rom.Intindem un start uniform de crema,apoi a doua foaie de blat,cea cu cacao, insiropata la fel si alt strat de crema si ultima foaie,cea cu nuca pe care o insiropam.
Tortul l-am decorat cu frisca.Din putina ciocolata topita am desenat trunchiul copacului apoi cu frisca colorara am realizat restul decorului.








Comentarii

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare