Placinta dobrogeana



Reteta o am de foarte multi ani de la nasa baiatului meu cel mare care e dobrogeanaca.

Ingrediente pentru aluat:
1kg faina alba
500ml apa calduta
1 praf de copt
50 ml ulei
si inca 50ml ulei pentru uns foile
Ingrediente pentru crema:
600gr branza(feta)
3 oua
200gr zahar
1 esenta de vanilie
150gr iaurt gras(eu am avut iaurt facut de mine in casa)
(Se poate folosi branza dulce de vaci si atunci nu mai punem iaurt.)
Peste placinta se pune cam600gr iaurt gras amestecat cu 3 oua.




Mod de preparare
 Facem un aluat bine lucrat din toate ingredientele.Se obtine un aluat ca pentru taietei.Eu am impartit coca in 4 si am intins 4 foi subtiri ca pentru taietei.




Ungem foaia cu ulei si apoi punem pe jumatate crema de branza,intoarcem cealalta jumatate pestesi lipim marginile.Asezam in tava si incretim.Procedam la fel cu toate
celelalte foi.



                                                                                                                                                                   

Deasupra punem apoi iaurtul batut cu cele 3 oua intregi.Se da la cuptor 40-50 minute la foc


Penru aceste cantitati de mai sus eu am folosit tava mare de la aragaz si am obtinut 16 portii.
Dupa ce s-a racorit o portionam.
Cand este coapta o pudram cu zahar pudra cu aroma de vanilie. Se portioneaza si se poate servi calda sau rece.













Comentarii

  1. Este super delicioasa! O sa o prepar! Baietelul meu adora placinta cu branza!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare