Lapte de pasare

   




Azi am facut iar lapte de pasare.Aveam mai mult lapte si trebuia sa fac ceva cu el.Impreuna cu fiul meu Andrei ne-am pus pe treaba.
Am pus 2 l de lapte la fiert iar in acest timp am separat vre-o 10 oua.Albusurile le-am batut spuma,apoi am adaugat 4 linguri de zahar si 4 plicuri de zahar vanilinat.Se pun cu lingura cocoloase de albus in laptele care fierbe incet. Se las acteva sec apoi se intorc si la urma se scot cu o lingura cu gauri.







 Galbenusurile se freaca impreuna cu 200 gr zahar si 2 linguri esenta de vanilie pana obtinem o crema.In acest amestec adaugam un plic de budinca de vanilie.

Turnam compozitia in lapte si amestecam pana cand se ingroasa.Ar trebui sa aiba consistenta unei smantani mai subtire.









Se serveste dupa ce se raceste.

                      

Ingrediente:
1l lapte, 6 oua, 200 g zahar, vanilie, 1 lingurita  faina, 1 lingură rom.
Mod de preparare:
Se pune la foc într-o cratita potrivit de mare, laptele cu vanilia. Se bat intr-un castron albusurile la care se adauga, dupa ce s-au facut spuma, 100 g de zahar , batandu-se din nou pana  albusul e tare.

Cand laptele incepe să fiarba, se trage cratiţa pe foc mai mic, astfel incat laptele abia sa mai dea în clocot. Cu o lingura mare de masa, se ia din albusul spuma, se netezeşte suprafata lasand-o sa fie puţin bombata, apoi se impinge albusul din lingura în cratita cu lapte, cu ajutorul unei lingurite. Se formeaza astfel 4 — 5 oua din albus, nu mai multe, ca să aiba loc in cratita.

 Se tin mai putin de doua minute pe o parte, se intorc pe cealalta parte si se tin inca pe atata. Se scot cu lingura cu gauri si se aseaza pe o sita, ca ss se scurga. Se continua apoi in acelasi fel pana se fierbe tot albusul. Pentru ca albusul sa ramana frumos crescut, trebuie sa se tina seama de doua lucruri: laptele sa nu fiarba în clocote mari cand se pune albusul si acesta sa nu stea prea mult la foc.
Se freaca galbenusurile cu 100 g zahar si o lingurita de  faina. Se toarna  incet laptele strecurat, se da cu totul pe foc moale, amestecand pana cand incepe să se lege. Cand crema s-a racorit, se adauga o lingura de rom, se toarna în farfuria cu care va fi servita la masa, iar deasupra se aseaza ouale de albus.

Comentarii

Postări populare