Casuta de turta dulce



De mult imi doream sa fac si eu o casuta de turta dulce.Timpul necesar nu a fost,ba nu gaseam o reteta de turta dulce care sa-mi placa.Cred ca nici nu am cautat bine,ma rog...cert este ca anul acesta m-am hotarat sa realizez si eu o casuta ca prima incercare.Acum stiu sigur cum trebuie facuta data viitoare.Am vazut pe unde am gresit,cat timp real este necesar pentru a realiza ceva frumos.Stiu ca nu e prea grozava casuta mea,dar ca o prima incercare cred ca merge.Sa va spun ca e realizata cam in 3 ore din momentul in care m-am apucat de copt formele.Deci nici macar prea mult timp nu am avut la dispozitie.

Ingrediente pentru aluat:
Reteta am gasit-o la Anastasia,mi s-a parut in regula si am facut si eu la fel.
1 kg faina alba
400 gr zahar pudra
400 gr miere
4 oua
200 ml ulei
1,5 lingura bicarbonat
1lingurita scortisoara
2 linguri de cacao
 Pentru ansamblat:
200 gr ciocolata alba
Pentru decor:
galzura alba din:1 albus de ou si 300 gr zahar pudra si 1 lingurita zeama de lamaie.
Cateva stixuri de ciocolata,braduti din pasta de lapte praf,nuca de cocos

Mod de preparare:
Ouale se amesteca cu mierea ce a fost putin incalzita impreuna cu uleiul.
Amestecam toate ingredientele uscate impreuna si apoi adaugam si oulale cu mierea.

Se framanta bine,se impacheteaza in folie alimentara si se lasa la frigider 24 de ore.Pentru a realiza casuta am pregatit mai intai sabloanele necesare.
Am intins foi de 3-4 mm grosime,le-am asezat pe tava pe care am pus mai inainte hartie de copt.
Se decupeaza formele dupa sabloane si se coc 10 min  la foc mediu.







 Dupa ce s-au racit formele coapte am inceput ansamblarea casutei. Am imbinat casuta cu ciocolata alba topita si mentinuta calda cat timp am lucrat.
Am folosit ca sprijin cateva bete de frigarui si niste turta dulce pana s-a intarit ciocolata.

Acoperisul l-am faut si eu ca si Anastasia din foaie de napolitana,in primul rand ca este mult mai usor si nu riscam sa daram tot ce muncisem.
Am decorat apoi cu glazura din albus de ou.




Comentarii

Postări populare