Sirop de macese

       


  Macesele au , pe suta de grame, de 20 de ori mai multa vitamina C decat lamaile ceea ce le face ideale pentru imunizarea organismului .
In scop medicinal, macesele trebuie recoltate cand sant in parga, cu pulpa inca tare, toamna, dar nu dupa caderea brumei; pentru ca atunci, ele, este adevarat, sunt complet coapte, dar devin moi si pierd o mare parte din vitamina C.

Ingrediente:
 500 gr de macese
 1 kg de zahar
 3 l apa



 Macesele se pun in apa si se fierb 15-20 min.Dupa ce au fiert se lasa eventual sa se racoreasca si se sfarama  bine,eu le-am sfaramat cu mana.Se mai fierb apoi inca 15 min.
Lasam sa se racoreasca cat sa putem lucra cu ele.
Se strecoara bine pentru a scapa de toate semintele,cojile si mai ales de perisorii care nu sunt deloc placuti.
Eu am folosit o bucata mare de tifon impaturita in 4,pentru a fi sigura ca nu scapa nimic.



Dupa ce siropul a ramas curat,am adaugat zaharul si am fiert pana cand a scazut la jumatate din cantitate.
Intre timp se aduna eventuala spuma care se aduna.
Siropul se pastreaza in sticle inchise ermetic si la racoare si intuneric.




Comentarii

Postări populare