Budinca de conopida si varza de bruxelles



Am gasit la magazin conopida ,alba,frumoasa si foarte ieftina.Am luat  cateva .Ei acum ce sa fac cu atatea? Am mai completat in butoi printre muraturi,fiul meu Andrei mananca doar conopida murata ca muratura pe timp de iarna.Am mai facut si o salata de conopida,si pane si tot am mai ramas cu una.Am gasit la Laura Laurentiu o reteta.Mi-a placut asa ca m-am orientat si am facut si eu ceva asemenator.
A iesit ceva foarte bun,chiar mi-a placut foarte mult,desi mie imi place sa gatesc  si sa mananc mancaruri cu carne.
Varza aveam in congelator.Cascaval bun,facut in casa(aduce cineva la mine la servici si ma aprovizionez )
Ingrediente:
1 conopida
 500 gr varza de bruxelles(congelata)este foarte bune si proaspata
150 gr cascaval
3-4 linguri pesmet
1 lingura de unt
2 oua
Pentru sos:
1 ceapa medie
2 linguri de unt
3 linguri de faina
500 ml lapte
sare si piper

Mod de preparare:
Conopida se curata,se desface in buchetele si se pune la fiert intr-un vas cu apa si sare si se fierbe 5 min dupa care se scoate repede si se pune in apa foarte rece,eventual  in apa cu gheata.
In apa  rece punem conopida congelata si o lasam sa fiarba 2-3 min dupa care o limpezim bine cu apa rece.Din pacate ea fiind congelata nu va mai ramane la fel de verde ca si daca ar fi fost proaspata.Asa am avut,asa am folosit.
Pregatim sosul:Se pune untul la topit intr-o tigaie si separat laptele sa se incalzeasca.Ceapa tocata foarte fin se pune in unt sa se caleasca apoi adaugam si faina si se amesteca rapid si apoi se dauga laptele amestecand continuu ca sa nu se faca nici un cocolos.Se fierbe pana se ingroasa,se da deoparte,se sareaza si se pipareaza dupa gust . Cascavalul se rade si pastram 2-3 linguri iar restul il adaugam in sos.Am uns o forma de ceramica cu unt si am presarat pesmetul.





Aranjam in forma buchetele de conopida si verzisoare pe care le-am taiat in jumatati.

Se amesteca in sosul care intre timp  s-a mai racit  putin si cele doua oua batute.Se toarna sosul deasupra si apoi se presara cascaval.


Se da la cuptor la foc mediu cca.40 min si deasupra budinca noastra capata culoare aurie.
Este foarte buna,mai ales servita calda.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare