Prajitura cu crema de dovleac copt



Fiul meu mi-a adus dou dovleci destul de mari.Tot m-am gandit ca ar trebui sa fac ceva cu ei si mai ales daca desfac unul ar fi mai binel sa-l  si folosesc in totalitate odata.Am tot scotocit eu prin caietele mele mai vechi cu retete si am gasit printre altele o prajitura cu crema de dovleac pe care nu am  mai facut-o de cativa ani.

Ingrediente:
 Foi:
450 gr faina
50 margarina lichida
10 gr drojdie
1 ou
100 ml lapte
2 linguri de zahar
  Crema:
800 gr dovleac crud
130 gr zahar
200 gr  smantana
200 ml lapte
2 oua
scortisoara
 2 plicuri budinca de vanilie
Mod de preparare:
 Foi:
 Amestecam ingredientele  pentru foi pana obtinem un aluat omogen.


Aluatul astfel framantat se lasa sa se odihneasca 40 min.
Se imparte in doua parti insa nu la fel de mari.O parte va fi mai mare decat a doua.
Din cea mai mare parte se intinde o foaie care se aseaza apoi cu grija in tava de copt si se ridica in sus pe pereti aprox 2-3 cm.A doua foaie se intinde exact cat tava.
Crema:
Dovleacul curatat de samburi se pune la copt pentru o ora.Dupa ce s-a copt si s-a racorit se curata de pe coaja si se pune in blender impreuna cu laptele.
Se face un piure foarte fin in care apoi se adauga smantana,ouale pe rand,zaharul,scortisoara si praful de budinca.

Compozitia astfel obtinuta se toarna in tava peste foia intinsa.
Se da la cuptor 30 min la foc mic pana cand crema se mai incheaga deasupra.Daca vom pune a doua foaie imediat s-ar  scufunda in crema deoarece este destul de lichida.
Deci dupa 30 min se scoate tava din cuptor si cu grija se aseaza ce-a de-a doua foaie si se da din nou la cuptor  20 min.
Scoatem tava de la cuptor si lasam sa se raceasca prajitura si abia apoi o vom scoate din tava prin rasturnare de doua ori pentru a avea tot foaia de deasupra de la copt  in partea de sus a prajiturii.Se va pudra cu zahar pudra si scortisoara.
 Se portioneaza cum dorim,in cuburi mai mari sau mai mici.


Comentarii

Postări populare