Branzoaice trandafir



Am avut foarte mult lapte pe care nu l-a mai vrut nimeni asa ca l-am facut branza dulce,buna si proaspata.
Am vazut la Violeta  niste branzoaice tare aspectuoase,in forma de trandafir,asa ca m-am gandit ca ar fi grozave cu branzica proaspata facuta.Am pregatit aluat asemanator cu cel de cozonac .

Aluat:(18 buc)
1 kg de faina
500 ml lapte cald
200 gr zahar
100ml ulei
3 galbenusuri
coaja de la o lamaie
coaja de la o portocala
1 lingura esenta de lamaie
20 gr drojdie proaspata

Umplutura:
900 gr branza dulce
300 gr zahar
150 gr stafide
1 lingura esenta de rom
3 albusuri

Pentru uns:
1 ou
2 linguri lapte

Mod de preparare:
Drojdia se lichefiaza cu o lingura de zahar.
Faina se pune intr-un vas,se adauga zaharul,coaja de lamaie si portocala,esenta,uleiul,galbenusurile,drojdia lichefiata si laptele.Se framanta aluatul care se lasa sa cresca.
Dupa ce a crescut se framanta din nou si se imparte in parti egale(portii pentru cate o branzoaica).eu am impartit aluatul in 18 bucati,dar cred ca se putea chiar si 22.
Umplutura:
Branza se amesteca cu zaharul,alusul de ou si stafidele stropite cu esenta de rom.

Fiecare bucata de aluat se intinde in forma rotunda si se fac sase crestaturi lasand mijlocul necrestat cat sa incapa o lingura buna de umplutura de branza.


Adunam apoi trei petale(una da,una nu) deasupra umpluturii.Apoi celelate petale ,formand un trandafir.






Se aseaza in tavamse mai lasa 10-15 min sa creasca,se ung cu ou si se dau la cuptor la foc mediu pana se rumenesc.


Comentarii

  1. Mmmm, ce bine arata, parca simt si mirosul! au iesit super, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bune intr-adevar,insa vreau sa mai fac insa mult mai mici,si ies foarte frumoase.
      Fane a zis ca trebuie sa mai fac ca sunt tare bune!

      Ștergere
  2. Astea da branzoaice arata foarte bine cred ca vecini sunt innebuniti d-in cauza mirosului

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii care este norocul meu? Stau la casa si am bucataria inspre curte,este si gardina si apoi gradina vecinilor si casa lor.Deci sunt salvata!!!!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare