Tort cu spuma de fructe de padure





Pentru concursul Good Food  pentru bloggeri am ales un tort simplu dar crema este una din preferatele mele"Tort cu spuma de fructe de padure".
Fata de reteta originala am schimbat doar putin decorul si in spuma am lasat fructele doar atat cat le-a maruntit mixerul,nu le-am pasat.Imi place daca mai ramane cate un fruct intreg.

Timp de pregatire : 40 min +timp cat sta la rece.
Dificultate :usor

Ingrediente:
PENTRU BLAT
200g de unt moale
200g de zahăr fin
200g de făină
2 linguriţă praf de copt
2 linguriţă extract de vanilie
4 ouă

PENTRU SPUMĂ
700g fructe de pădure
zahăr pudră, după gust
1 plic de gelatină
5 albuşuri
240g de zahăr brun, fin
500ml de frişcă lichidă, bătută

Mod de preparare:
 BLAT
Deoarece eu am vrut un tort mai mare  am copt doua blaturi.Am copt un blat in forma de 30 cm.
Se încălzeşte cuptorul la 180ºC(gaz 4). Pentru blat, se bate untul cu zahărul, apoi se adaugă amestecând făina, praful de copt, vanilia şi ouăle. Se toarnă compoziţia într-o formă cu fund detaşabil, cu diametrul de 20cm, tapetată cu hârtie de copt. Se dă la cuptor 30 de minute, până când se coace şi creşte.  Se scoate blatul din formă, cu tot cu hârtia de copt, şi se lasă la răcit. După ce s-a răcit complet, se taie în jumătate pe orizontală.

SPUMĂ:

Cantitatile sunt pentru acest tort mare pe care l-am pregatit eu.
Pentru spumă, se pun fructele într-o cratiţă pe foc mic până încep să fiarbă – acestea vor lăsa un lichid, aşa că nu este nevoie să fie adăugată apă. Se pudrează după gust cu zahăr. Nu trebuie îndulcite foarte tare, pentru că mai târziu se vor amesteca cu o bezea îndulcită. Se înmoaie gelatina în trei linguri de apă rece, apoi se amestecă în amestecul de fructe firebinte şi se lasă deoparte să se răcească.
Se bat albuşurile până când se întăresc. Apoi se încorporează zahărul fin, în patru tranşe.

Se bate în continuare până când se obţine o bezea tare si lucioasă .Se incorporeaza amestecul de fructe si amestecam cu mixerul cateva sec

 iar apoi adaugam frisca batuta amestecand cu o paleta.

Pe un platou am pus prima foaie de blat si am fixat inelul detasabil in jurul ei. Pentru ca spuma sa nu se lipeasca de inel pregatim o coala mare de folie alimentara,asezam platoul in mijloc,adunam marginile peste blat,fixam inelul si apoi ridicam marginile inspre inafara.
Se toarnă compoziţia pe blatul din forma de copt, apoi se aşază cealaltă jumătate de blat deasupra, cu partea cu hârtie de copt în sus.
Am lasat la rece 2 ore dupa care am inlaturat inelul si apoi folia alimentara.Cu o lama de cutit umeda indreptam putin spuma pe margine.
Deasupra am pudrat cu zahar si apoi am imprimat un model cu cacao(am asezat o hartie decupata cu modelul respectiv si am pudrat deasupra cacao dupa care am ridicat cu grija hartia).





Pentru ca acest tort  a placut tuturor am mai avut comanda pentru inca doua .
De acesta data au fost mai mici.
Am copt blatul si l-am taiat pe jumatate.Spuma am pregatit-o din jumatate din cantiatea de ingrediente.


Comentarii

  1. Un tort delicios si pe placul meu! Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rocsy! chiar este foarte bun si este si pe placul nostru.

      Ștergere
  2. arata grozav,imi place reteta ,dar si mai mult modelul de decor.Si de aceasta data spun ca sunteti o maestra,felicitari !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Constantina,decorul e cel mai simplu posibil insa vad ca are un efect deosebit.

      Ștergere
  3. Un deliciu!!! Foarte frumos modelul <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dana! cand nu am timp de alte migaleli,rapid o hartie perforata,zahar si cacao si gata decorul.

      Ștergere
  4. Arata minunat! ♥
    Sotului meu ii plac cremele cu fructe, de aceea cred ca o sa-l surprind cu un tortulet dupa aceasta reteta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crema este un deliciu si pentru ca se gasesc in magazine congelate si la un pret foarte bun fac tot mereu creme cu fructe la torturi sau diferite prajituri.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare