Traditie si gastronomie romaneasca -Noiembrie 2015






      In luna martie a acestui an GINA BRADEA a lansat un proiect tare frumos legat de bucataria romaneasca "Traditie si gastronomie romaneasca".
      In fiecare luna de atunci fiecare gazada a propus o tema iar bloggeritele care au vrut sa participe au pregatit una sau mai multe retete romanesti .Fiecare luna a fost care mai decare mai interesanta prin tema propusa.A trecut primavara,apoi vara,a venit toamna si cum e un anotimp frumos,colorat la inceput si mai apoi mohorat si rece si temele acestui anotimp au fost pe masura.
Paradele retetelor pregatite pot fi vazute pe blogurile gazdelor:Gina Bradea,Cerasela Badr el Din,Simona Kitchen  ,Sidonia Toncean,Margareta Cismasiu,Cristina Iuliana Pana,Lili Liliana si Elena Bite si de asemeni pe grupul creat pe Facebook Traditie si gastronomie romaneasca .

La granita dintre toamna si iarna  noiembrie este luna de raspantie a traditiilor.
      In noiembrie este si Lasata Secului de Craciun.Obiceiul traditional este ca inainte de intrarea in post, in fiecare familie ,fiecare gospodina gateste o multime de bunatati si intinde masa mare.
       Legat de aceasta sarbatoare eu va propun sa gatim traditional o tochitura.
       Sa vorbim putin si despre acest fel de mancare intalnit in toate zonele tarii.
      Tochitura este o mancare traditionala din bucataria romaneasca,preparata din carne (porc,vite,vita sau pasare), organe(ficat,rinichi,inima,splina),carnati(proaspeti sau afumati),costita(proaspata sau afumata),prajite in tigaie sau ceaun.Alaturi se  serveste mamaliga,ochiuri de oua si branza.Nu lipsesc nici muraturile sau mujdeiul de usturoi.

Probabil fiecare are o reteta de tochitura invatata de la mama sau bunica,poate de la o alta ruda .Mi-ar place si o scurta poveste despre reteta preprata.
Va astept cu povestile voastre ,aici la mine in bucatarie.


          P.S.         M-am gandit mai bine si cred ca daca e cineva care vrea sa gateasca o tochitura chiar si dupa inceputul postului  este binevenita o reteta de tochitura de post.


Comentarii

  1. Frumoasa tare e propunerea ta, Vera!!! Felicitari din tot sufletul. Acum ne punem pe studiu, ne documentam temeinic si vedem ce iese :) .
    Vor fi retete si povesti gustoase :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Provocarea e interesanta si grea. Dar am o nedumerire....tochitura de post??? O sa-mi spuneti: de ciuperci, de soia, de cartofi....o fi....dar nu e tochitura, e tocanita. Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Monica,eu am citit si asa am aflat ca mai multe feluri de ciuperci amestecate in tigaie,prajite si cam fara alte legume alaturi este denumita tochitura.Daca le servim alaturi de mamaliguta insa fara ou si fara branza,doar putin usturoi este o mancare de post.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare