Tort de ciocolata cu nuca si crema mascarpone



Am vrut un tort cu un blat bogat in ciocolata si crema usoara de mascarpone. 
Iata ce am creat pana la urma:

Ingrediente:
Blat:
6 oua
150 gr zahar
100 gr unt
100 gr ciocolata neagra
100 gr nuca macinata
10 gr faina
1 praf de copt
Crema:
250 gr mascarpone
100 gr ciocolata alba
3 galbenusuri
3 linguri de lapte
100 gr zahar pudra
200 ml frisca lichida
15 ml esenta de vanilie

200 gr ciocolata neagra
50 ml frisca

Mod de preparare:
Blat:
Mixam untul cu zaharul pana devine spumos.Incorporam apoi in timp ce mixam in continuare cate un galbenus.Adaugam nuca,faina  si praful de copt.Albusurile batute spuma se incoporeaza amestecand usor la compozitie.

Ciocolata topita la bain-marie sau microunde se amesteca in compozitie.



Turnam amestecul in forma rotunda cu diametrul de 26-28 cm care a fost tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei.
Coacem la foc mediu timp de 50 min.Dupa coacere scoatem blatul si-l lasam sa se raceasca.Se taie pe mijloc pentru a obtine doua foi de blat.

Crema:
Galbenusurile se freaca spuma cu zaharul.Adaugam laptele si ciocolata alba taiata in bucatele cat mai mici.Punem vasul la bain-marie si-l lasam pana cand ciocolata s-a topit.Lasam sa se raceasca,amestecam din cand in cand.Mixam frisca si o adaugam in crema impreuna cu mascarpone-le si esenta de vanilie.Omogenizam amestecul amestecand usor.

Blatul taiat se insiropeaza usor cu ce dorim,eu am facut putin sirop din zahar,apa si rom.
Punem crema peste blat,asezam a doua foaie si o insiropam si pe acesta.Lateralele le-am acoperit cu restul de crema.
Deasupra am pus ciocolata neagra topita cu putina frisca si am decorat tot cu crema mascarpone.





Comentarii

Postări populare