Prajitura cu mere si bezea



            Imi era pofta de ceva dulce.Avand niste mere frumoase in cos am decis sa fac o prajitura.Nu am vrut binestiuta prajitura cu foi si  mere,voiam ceva mai deosebit asa ca am ales aceasta varianta.Nu stiu daca a mai facut cineva ,eu am facut cum mi-a trecut mie prin minte.
 Ingrediente:
Blat:
3 oua
3 linguri apa
3 linguri zahar
6 linguri faina
1 lingurita praf de copt
Crema de mere:
5  mere
8 linguri de zahar(cantitatea depinde de mere)
1 plic budinca de vanilie
1 lingurita scortisoara
Bezea:
5 albusuri
10 linguri zahar
2 linguri zeama de lamaie

Mod de preparare:
Blat:
Albusurile se bat spuma impreuna cu apa.Adaugam zaharul si mixam bine pana acesta se topeste.Adaugam galbenusurile si apoi incorporam amestecand usor faina si praful de copt.
Coacem blatul in tava tapetata cu hartie de copt.Dupa coacere lasam blatul sa se raceasca.
Crema:
Merele curatate se dau pe razatoare sau in robot cum am facut eu. Adaugam zaharul si le punem la foc.Cand merele incep sa fiarba adaugam praful de budinca dizolvat in 100 ml apa.Amestecam continuu si lasam sa fiarba 4-5 min.Adaugam si scortisoara in amestec pe care il lasam putin la racorit.
In tava in care am copt blatul punem folie alimentara  si intindem crema calda in strat uniform.Asezam frumos blatul peste crema,acoperim cu folie si lasam 6-7 ore sa se raceasca.
Bezea:
Albusurile se bat spuma la care apoi adaugam zaharul si zeama de lamaie.Batem in continuarea bezeaua la bain marie pana se topeste tot zaharul si bezeaua va capata un aspect lucios.
Pe un platou se rastoarna prajitura din tava cu atentie sa nu stricam aspectul cremei.
Intindem bezeaua peste crema si decoram cu  ciocolata.



Comentarii

Postări populare