Creşterea rodiilor în condiţii casnice


                Foarte interesant faptul ca putem avea propriul nostru copacel cu rodii.Am gasit acest articol ,nu stiu,pe undeva pe net,nu imi mai aduc aminte pe ce site.L-am pastrat scris in ideea ca vreau sa-mi cultiv si eu cativa copacei.M-am gandit ca poate mai sunt persoane interesate si cum este deja iarna,februarie este destul de aproape m-am gandit ca poate ar fi bine sa public articolul.
               Sper sa am noroc si sa pot creste cateva planute. Daca va fi asa voi reveni cu un alt articol insotit de plantele mele.
  1. Pentru început procuraţi o rodie proaspătă coaptă. Decojiţi fructul şi consumaţi-l păstrând sâmburii, pe care urmează să-i uscaţi timp de 24 de ore.
  2. Apoi puneți sâmburii în apă de temperatura 20-22 grade și țineți-i 2 zile. Reţineţi că apa trebuie schimbată la fiecare 12 ore.
  3. Faceţi un amestec de turbă şi nisip în proporţie de 1:1 şi aşezaţi-l într-un ghiveci.
  4. Umeziţi solul obţinut şi semănaţi sâmburii la adâncimea de circa 2 cm. Acoperiţi ghiveciul cu o peliculă pentru a crea efect de seră, pe care scoateţi-o zilnic pentru câteva minute. Luna perfectă pentru semănatul rodiilor este considerată luna februarie.
  5. Planta trebuie alimentată cu suficientă apă şi lumină, de aceea aveţi grijă să umeziţi solul când se usucă.
  6. Primii germeni pot apărea deja peste o săptămână. Dar se întâmplă uneori ca un sâmbure uitat să încolțească şi peste o jumătate de an. După ce apar primele frunze, mutaţi planta într-un ghiveci mai mare cu sol universal.
    1. Florile de rodie vor apărea peste 9 luni, iar după încă 3 luni planta va da primele roade.
    Rodia nu este o plantă pretenţioasă şi nu necesită prea multă grijă, de aceea este o soluţie minunată pentru decorarea locuinţei.

Comentarii

  1. Bravo Vero ! Chiar m-ai facut curioasa ce se va intimpla mai departe...
    Dar oare copacelul ce va fi, nu va trebui altoit ?
    Mult succes si asteptam vesti....bune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-as multumi si doar daca ar inflori.Arata tare frumos . In articol nu spunea nimic de altoit.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare