Batoane cu mac




Batoanele cu mac au tot rulat pe bloguri din nou in ultimele zile.
Mi s-a facut si mie pofta de un corn moale,pufos, lipicios pe deasupra sa iti tot lingi degetele.Cu o cana de lapte sau un ceai ,mie asa  imi plac,de ce nu cu un iaurt .
In loc sa merg la magazin sa cumpar am copt eu. La noi este un magazin care aduce de la una dintre brutariile cu care are contract.Nu sunt chiar asa ca cele de pe vremuri dar sunt bunicele.
Sunt asa bune si se fac atat de usor .

Ingrediente:-pentru 8 bucati
500 gr faina
7 gr drojdie uscata (15 gr drojdie proaspata)
1/4 lingurita sare
250 ml apa calduta
50 gr zahar
80 ml ulei

Pentru uns:
1 lingurita faina
50 ml apa
1 lingura mac

Pentru glazurat:
50 ml apa
1 lingura zahar

Mod de preparare:
Drojdia proaspata se amesteca cu zaharul pentru a se lichefia.Daca avem drojdie uscata se pune intr-un bol mic cu cateva linguri de apa calduta si zaharul.Se amesteca pana se dizolva drojdia.
Adaugam in vasul cu faina  sarea pe care o amestecam bine.Adaugam uleiul,apa calduta si drojdia dizolvata si framantam pana avem un aluat bine lucrat.
 Lasam aluatul sa creasca pana isi dubleaza volumul.
Se imparte aluatul in 8 bucati egale.



 Intindem in forma de dreptunghi fiecare bucata de aluat.Ale mele dreptunghiuri au avut cam 23-25 cm lungime.


 Se ruleaza strans fiecare dreptunghi si se pune in tava cu hartie de copt.
Daca va iese mai mult la numaratoare  sa stiti ca eu am framantat 1 kg de faina.


 Lasam cornurile astefel formate la crescut.
Amestecam faina cu apa calduta si ungem cornurile dupa care prasaram macul.
Se dau la cuptor la foc mediu pana se rumenesc(25-30 min).


 Cand scoatem cornurile din cuptor le glazuram cu siropul facut din apa si zahar sau poate fi miere cu putina apa.




Comentarii

Postări populare