Gogosi rasucite






Aveam asa o pofta de gogosi. Am pus repede mana si am framantat un aluat .L-am lasat la crescut .Vroiam sa arata putin altfel fata de banalele gogosi rotunde de aceea m-am gandit ca ar fi frumoase ca aspect daca le-as face rasucite. Mi-am amintit ca am mai vazut pe undeva,pe la cineva si aratau asa bine.Deci nu e ideea mea originala,dar important este ca sa fie bune gogosile.
Au iesit niste gogosi gigantice dar foarte pufoase si bune rau.


Ingrediente;

1 kg faina
42 gr drojdie proaspata
200 gr zahar
100 gr  unt
400 ml lapte caldut
coaja rasa de la o lamaie si o portocala
apa calduta pentru udat mana la framantat

zahar pudra pentru pudrat
ulei pentru prajit

Mod de preparare:

Drojdia se lichefiaza cu putin zahar. Intr-un vas se pune faina,zaharul,coaja de lamaie si portocala,Adaugam untul topit ,laptele caldut si drojdia lichefiata. Framantam bine aluatul ,ne mai inmuiem din cand in cand mana in apa calduta. Lasam aluatul la crescut 50 min.
Dupa ce aluatul a crescut il mai framantam 30 sec ca sa scoatem aerul. Impartim aluatul in aprox 23-24 bucati. Cam asa mi-au iesit mie insa gogosile mele sut mari. Daca vreti gogosi mai mici  portionati aluatul in mai multe bucati.
 Din fiecare bucata de aluat am intins cate un snur  de cam 40 cm dupa care am lipit capetele si am rasucit .





Se prajesc in ulei incins  pana se rumenesc.


Se scot pe servetele de hartie.Se pudreaza cu zahar din abundenta cand se mai racesc putin.



Comentarii

Postări populare