Sos Chutney de caise si mirodenii






Am gasit aceasta reteta de chutney la Diana Despina ,mi-a placut si am hotarat sa o prepar si eu.Am schimbat cate ceva pe gustul meu.
Chutney este un sos specific indian si se poate prepara dintr-o gama larga de legume sau fructe.Poate fi servit alaturi de tot felul de preparate din carne,orez,cartofi sau alte legume pregatite la abur. 

Ingrediente:
2 kg caise curatate de samburi
2 cepe rosii
1 capatana de usturoi(5-6 catei)
200 gr stafide
400 gr zahar
zeama de la 2 lamai
120 ml otet de mere
1 lingurita sare
1/4 lingurita piper
1/4 lingurita boia
1 lingurita scortisoara
5-6 cuisoare
2 cm ghimbir proaspat dat pe razatoare




Mod de preparare:
Caisele spalate si curatate de samburi se pun intr-un vas.Se adauga ceapa tocata marunt,usturoiul zdrobit in presa.Apoi se mai adauga zaharul,zeama de lamaie,otetul,sarea si stafidele.
Se lasa sa fiarba amestecand din cand in cand ca sa nu se prinda de vas.Dupa aprox. 25-30 min de fierbere,se adauga piperul,ghimbirul,scortisoara,cuisoarele,boiaua.Se amesteca si se mai lasa la foc mic inca 15 min.Amestecam in vas tot mereu pentru a nu se prinde  .




Se pune in borcanele si se inchid ermetic.




Comentarii

  1. Pana acum am facut chutney doar din ceapa rosie, cred ca ar trebui sa incerc si ceva nou. Se poate renunta la stafide? (mie nu-mi plac deloc :d)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Trimiteţi un comentariu

Postări populare