Cheesecake cu zmeura







Pentru ca am cules o cantitate generoasa (aprox.350 gr)de zmeura din gradina si e cam ultima in acest an am vrut sa fac un desert in care sa folosesc zmeura in stare proaspata,fara sa o fierb sau sa intre in cuptor. Cu niste branzica proaspata de vaci facuta de mine in casa  si zmeura proaspat culeasa am decis sa fac un cheesecake.

Ingrediente:
 Blat:
350 gr biscuiti cu cacao
100 gr unt

Crema de branza:
200 gr branza proaspata de vaci
100 gr zahar pudra
coaja rasa de la o lamaie si o porocala
200 ml frisca lichida
20 gr gelatina

Jeleul de zmeura:
350 gr zmeura proaspata
150 gr zahar
75 ml apa
20 gr gelatina

Mod de preparare:

 Blat:
Biscuitii se macina in robot si se amesteca cu untul topit. Se intinde in strat uniform in interiorul unui cerc detasabil cu diametrul de 23 cm.
Se da la rece cel putin o ora,pana se intareste stratul de biscuiti.

 Crema de branza:
Branza,zaharul,coaja de lamaie si portocala impreuna cu frisca se mixeaza foarte bine. Branzica mea a fost cam moale de aceea am avut nevoie de 20 gr gelatina.Daca voi aveti o crema de branza din comert e suficient doar 10 gr.
Gelatina hidratata in putina apa si apoi topita se adauga in crema. Turnam peste foaia de biscuiti crema. Am mai vazut in mai multe poze pe net ca daca pui o forma oarecare scufundata in crema dupa ce aceasta se intareste va ramane  forma imprimata. Completata cu o crema diferita aspectul final la taiere este foarte aspectuos. Asa ca am ales o forma de guguluf din silicon,am uns-o cu putin ulei pe exterior si am pus forma in crema.Ca sa fie mai grea am pus niste apa rece in ea.
 Am lasat apoi la rece 3 ore pentru a se inchega bine crema.



 Jeleul de zmeura:
Zmeura se pune in blender impreuna cu apa,zaharul si gelatina hidratata si topita. Se blenduie bine.
Scoatem usor forma de silicon de pe crema de branza si turnam jeleul in forma.
Din nou la rece pentru 4-5 ore.



Se decoreaza dupa preferinta.Eu am folosit putina ciocolata alba si cateva fructe zi frunzulite de zmeur.




Comentarii

Postări populare